فراگیر شدن دادههای احساسی در خصوص بازی کودکان با نیسان اسباب بازی جونیور میتواند باعث گسترش حق پاکسازی شود: حق کودکان برای درخواست حذف دادههای شخصیشان پس از 18 سالگی.
همه این رویکردها باید بر اساس روح CRC تدوین شده و مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.
توصیه هایی در مورد راه حل های بالقوه: رشد فناوری در زندگی کودکان ادامه خواهد یافت. Hello Barbie و Amazon Echo تنها چند نمونه از نسل جدید اسباببازیهای هوشمند هستند که همیشه روشن هستند و رفتار کودک را برای جمعآوری دادهها نظارت میکنند.
در حالی که این اسباببازیها و سایر اسباببازیها بهعنوان آموزشی به بازار عرضه میشوند، کمپینهای تبلیغاتی نمیتوانند خریداران را در مورد تأثیرات احتمالی این اسباببازیها آگاه کنند.
در سطح تجاری، شرکتها، سازمانهای غیردولتی و قانونگذاران باید با هم همکاری کنند تا:
انواع دادههای جمعآوریشده از کودکان و لزوم نگهداری این دادهها را مجدداً ارزیابی کنید.
شرکتها میتوانند اطمینان حاصل کنند که دادهها پس از یک دوره زمانی ثابت حذف میشوند و رویههای دقیقتری را برای تعیین اینکه کدام دادهها نگهداری میشوند، ایجاد کنند.
به شرکتها دستور دهید که کمپینهای افزایش آگاهی را اجرا کنند تا اطمینان حاصل شود که مردم نسبت به خطرات اسباببازیهای هوش مصنوعی احساسی برای حریم خصوصی و رشد کودک حساس هستند.
برای اطمینان از اینکه طراحان اسباب بازی می توانند حسابرسی شوند، گواهی شوند و در قبال محصولاتشان پاسخگو باشند، حفاظت از حریم خصوصی کودکان سختگیرتر را اعمال کنید.
همچنین اقداماتی وجود دارد که می توان در خانه برای محافظت بهتر از کودکان انجام داد. والدین و سرپرستان می توانند:
از بارگذاری زمان و وظایف والدین روی اسباببازیهای هوش مصنوعی عاطفی که طبیعتاً تعاملات انسانی را بیش از حد ساده میکنند و ممکن است مانع رشد کودک شوند، مقاومت کنید.
کودکان باید تشویق شوند تا حد امکان از تخیل خود استفاده کنند و به عنوان فعال نقش مهمی ایفا کنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.